FAPAC

La jornada escolar, a debat
Jornada contínua o partida? Quina és la millor opció? Aquest és un dels debats que, periòdicament, desperta més enrenou a les escoles i instituts. A Catalunya la jornada
contínua es va introduir l’any 2013 de forma experimental, però encara no existeix cap avaluació de pes dels resultats. El Fòrum d’Educació va organitzar un acte per debatre sobre aquest tema. Us convidem a fer una lectura de la transcripció de les ponències, entre elles, la de l’Àlex Castillo, expresident de la FaPaC.

Via judicial per denunciar la mala planificació escolar
Les accions legals que ha impulsat l’AMPA de l’escola Mar Nova de Premià de Mar per frenar el seu tancament són un exemple de defensa d’una educació de qualitat. Marco Béjar, membre de la junta general de la FaPaC, signa un article a El Diari de l’Educació per posar en valor aquesta lluita i, alhora, denunciar la improvisació de la conselleria i la manca de voluntat per resoldre una situació que està posant en dificultats algunes escoles.

Estudi sobre el lleure en infants i joves
Us recomanem una lectura a l’informe “Usos del temps lliure entre els infants i joves de L’Hospitalet de Llobregat”, elaborat per la Universitat de Barcelona. Tot i que l’estudi se centra en aquesta població, les conclusions poden ser interpretades més enllà d’aquesta àrea. L’ús del temps de lleure depèn d’alguns factors com el barri i l’habitatge, les condicions socioeconòmiques de les famílies, l’edat i l’època de l’any. Les desigualtats d’oportunitats, per exemple, són més evidents a l’estiu i durant les vacances.
Advertisements
By Administrador

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s